مـصـاحبـه بـا حـضـرت آیـت الله حـامـد وفسـی بـا مـوضـوع ازدواج سفیـد و راهـکار مـقابـلـه بـا آن
وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

موضوع مصاحبه :

ازدواج سفید و راهکار مقابله با آن

طرح بحث

اخیراً رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان مورخ ۷ اسفند ۱۳۹۷ به ایراد سخنرانی پرداختند و در خلال بحث ، ضمن ارائه برخی آسیب های اجتماعی تصریحاً به پدیده ای موسوم به « ازدواج سفید » اشاره کردند.

رهبر معظم انقلاب : دشمن - نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت -  تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد. خانواده سنّت الهی است. دشمن بشریّت یعنی جریان سرمایه‌داری بین‌المللی و صهیونیسم تقریباً از حدود صد سال پیش تصمیم گرفتند که خانواده را در بین بشر از بین ببرند؛ و یک جاهایی موفّق شدند. در آن جاهایی که از خدا دور بودند موفّق شدند، در یک جاهایی هم از جمله در ایران اسلامی ما موفّق نشدند  امّا دارند تلاش میکنند. این ازدواجهای سخت، این ازدواجهای دیر، این فرزندآوری کم، این به تعبیر غلط زشتشان « ازدواجهای سفید » - که سیاه‌ترین نوع زندگی مزدوج است - همه‌ی اینها به خاطر این است که خانواده از بین برود.  رواج شهوات، از بین رفتن حیا و عفّت، امروز جزو برنامه‌های دشمن است. شما مبارزه‌ی با اینها را جزو برنامه‌های خودتان قرار بدهید. طهارت و پاکیزگیِ دامان جوانهای این کشور را مورد همّت خودتان قرار بدهید، بر آن همّت بگمارید، و این یکی از بهترین کارها و یکی از مؤثّرترین شیوه‌ها برای حفظ انقلاب و برای رشد انقلاب و برای حفظ نظام اسلامی است.

در این ازدواج که در غرب رایج است و به معنای « هم پاشی » نیز شناخته می شود ، پیوندی به مدت زمان نامعلوم بین دو فرد برقرار می شود که فاقد مشروعیت اجتماعی و حقوقی است.حال با توجه به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر مقابله با مباحثی مانند ازدواج سفید چه راهکارهایی باید در دستور کار متولیان فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی جامعه قرار گیرد تا شاهد پدیده هایی مانند ازدواج سفید در جامعه و رشد آن نباشیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا ونبینا محمد وآله الطیبین الطاهرین المعصومین.

هستی بر پایه و اساس تجلی بخشش و مهربانی ذات احدیت استوار گردیده و نظام رحمانی همه ی ماسوا را فرا گرفته و تجلیات حق در دوبخش جمالی و جلالی دائماً جلوه گری می کند و جلوه رحیمی حضرت حق در انبیاء الهی و اخلاق کریمه ایشان نور افشانی می کند و چشمه جوشان عذب شریعت ،در پهنه مزرعه دنیا موجب رشد بشر از ملک تا ملکوت وحتی تا پهنه لاهوت استمرار می یابد

جلوه جلالی حضرتش در شأن شدیدالعقاب متجلی گشته ، چشمه جوشان حمیم ،فرهنگ بی دینی مردم را به بردگی شیطان ، ثروت های نامشروع و قدرت های طاغوت گرفتار می کندسردمداران شیطان در اکثر جوامع بشری با اشکال مختلف و حتی دوستی نسبت به مؤمنان تبلیغ می کنند . زنان هرزه به بانوان پاکدامن گل هدیه می کنند تا گوهر عفت آن هارا ببرند و رسانه ها و مزدوران شیطانی آن ها ، به نام آزادی زن یا حجاب اجباری برای بازگشت فحشاء و حکومت ضد دینی و ضد ملی پهلوی ، زمینه سازی می نمایند. اگرچه خواب آن ها برای مردان و زنان هوشیار ما هرگز تعبیر نخواهد شد اما مهم ترین وظیفه حکومت اسلامی این است که مردم را به سوی بهشت ببرد و با تمام زمینه های بی دینی و فحشاء و منکر به صورت جدی مبارزه کند تا ریشه ربا ، رشوه ، تبعیض ، اشرافیت و... به طور کامل از بین برود.

حضرت امام خامنه ای - مدظله العالی - با فرمان آتش به اختیار ، همه ی مؤمنان را مکلف فرمودند تا در صحنه ی فرهنگی کشور فعال شوند . زیرا ستاد های عالی فرهنگی ، در طراز توقع انقلاب اسلامی ، فعال نبوده اند.

یکی از اموری که مد نظر حضرت ایشان قرار گرفت ، عنایت به « بنیان خانواده » بود که ادیان الهی خصوصاً اسلام درباره تعظیم و تقویت آن مطالب فراوانی بیان داشته و از طرف دیگر ، برای جلوگیری از عوامل اضمحلال آن هم قوانین مهمی وضع فرموده است.

اولین و مهم ترین عامل نابودی « بنیان خانواده » ترویج بی عفتی و قبح زدایی از روابط نامشروع است.دراین راستا چهره های خودفروخته رسانه ای ، « زنا » و « فاحشه » بودن را تحت عنوان ازدواج سفید مطرح می کنند ؛ غافل از آن که « ننگ ، بالفظ پاک نمی شود ».

یکی دیگر از این عوامل ، ترویج  بی حجابی و آزادی ، هرزگی و برهنگی است که تحت عنوان حقوق زن ، تبلیغ می گردد. بررسی تمام عوامل مثبت و منفی دراین موضوع ، بسیار است که در این وجیزه نمی گنجد. به همین سبب سخن و نقد درباره وظایف دستگاه های آموزشی ، فرهنگی ورسانه ملی ، مجال دیگری می خواهد.اجمالاً آموزش وپرورش و خصوصاً رسانه ملی ، اگرچه درمقام شعار ، پیرو فرمایشات حضرت آقا هستند اما در مقام عمل ، یا بسیار ضعیف هستند و یا دربرخی مواقع ، مخالف فرمایشات ایشان عمل و ترویج سبک غرب می نمایند.

اولین و مهم ترین وظیفه ،  دغدغه و نوع برخورد و رفتار مسئولان طراز اول کشور ، مانند ریاست محترم جمهور ، رؤسای قوا ، وزراء ، وکلا وحتی ورزشکاران و چهره های مشهور است.

هرگاه حقیقتاً باور کنند که مال حرام دین را نابود می کند و « بنیان خانواده » را به باد می دهد ، به خود اجازه نمی دهند که درباره ی « حجاب » ، « ازدواج آسان » ، « ربا »و...چیزی بگویند یا به گونه ای رفتار کنند که موجب خشم وغضب الهی شده و قلب حضرت ولی عصر -عجل الله تعالی فرجه- را به درد آورند اما در عوض قلب عده ای به ظاهر روشن فکر یا ملی گرا یا... را از خود راضی کنند

انسان عاقل ناخرسندی خداوند متعال را به خشنودی مخلوق نمی خرد

اما آنچه ما وظیفه داریم این است که به اندازه ی خود در حیطه قدرت خودمان ،  به عنوان یک سرباز الهی ، مردم را نسبت به تعظیم دین الهی و بنیاد های مرضی خداوند متعال ، آگاهی داده و مفاسد هرزگی و عواقب سوء اعمال را متذکر شویم . ازگذشته تاریخ ، عبرت بگیریم و بدانیم حرام خواری کوفیان و اختلاط مردان و زنان در بازار کوفه ، فاجعه کربلا را به بار آورد.

ان شاءالله در پناه حضرت حجت ابن الحسن ، زمینه ساز ظهور عدالت گستر ایشان باشیم.

حامد وفسی

اسفند۱۳۹۷ حوزه علمیه آیت الله ایروانی

 




موضوعات مرتبط: دیـگـر تـحـریـراتاخبار
برچسب‌ها: ازدواج سفید مقابله ی با ازدواج سفید وفسی آیت الله وفسی سایت ایت الله وفسی اسیب های اجتماعی هم باشی زنا فاحشه بودن هرزگی و برهنگی ربا حامد وفسی ازدواج آسان اختلاط مردان و زنان

تاريخ : دو شنبه 27 اسفند 1396 | 20:48 | نویسنده : سردبــیر |

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------